Умови Програми та процедура пошуку нової сім’ї для птаха
УМОВИ ПРОГРАМИ ТА ПРОЦЕДУРА ПОШУКУ НОВОЇ СІМ’Ї ДЛЯ ПТАХА
Метою цієї програми є допомога ВГО «Зоосвіт» в пошуку турботливої сім’ї та якісних умов утримання для кожного окремого птаха на території України.
1. Процедура пошуку
1.1. Птахи, які очікують прийняття в цю Програму, повинні залишатися у власника до тих пір, поки не буде знайдено місце тимчасового піклування або постійного опікуна.
1.2. ВГО «Зоосвіт» не забезпечує порятунок чи реабілітацію птахів, оскільки не має місця розташування для прийому на тимчасове піклування. Екстренна допомога надається лише в надзвичайних ситуаціях. За таких надзвичайних умов, птах може бути прийнятий ВГО «Зоосвіт» лише після того, як були проведені необхідні аналізи на захворювання та завершене обстеження птаха, а також якщо є в наявності місце тимчасового піклування.
ПТАХИ ЗА ЦІЄЮ ПРОГРАМОЮ ПРИЙМАЮТЬСЯ НА НАСТУПНИХ УМОВАХ:
2. Ветеринарне обстеження та догляд
2.1. Ветеринарний огляд та аналізи на орнітоз, сальмонельоз, пташиний грип, цирковірус та грибкові інфекції є обов’язковими.
2.2. Готові результати аналізів отримує керівник Програми і після цього приймається рішення чи буде птах прийнятий до участі в Програмі. Вартість аналізів сплачує власник птаха.
2.3. Якщо птах має будь-який позитивний лабораторний результат аналізів – рішення щодо участі у Програмі такого птаха приймається після обговорення конкретної ситуації з власником, ветеринарним лікарем, а також кандидатами на тимчасове піклування та постійну опіку над птахом. Керівник Програми повідомить власника щодо прийнятого рішення.
3. Прийняття птаха у Програму
3.1. Здорові птахи допускаються до участі у Програмі після домашнього візиту представників ВГО «Зоосвіт» до власника птаха, а також отримання заповненої форми відмови від права власності на птаха на користь ВГО «Зоосвіт» та внесення власником благодійного безповоротного внеску за розгляд його заяви у розмірі 1000 гривень.
3.2. Керівник Програми може запросити у власника надання представникові ВГО «Зоосвіт» можливості особистого візиту до власника з метою ознайомлення з птахом та умовами його утримання, а також задля визначення особливостей поведінки та урахуванням особливостей і потреб птаха. Такі візити мають бути заплановані та обговорені заздалегідь на зручний час як для власника, так і для представника ВГО «Зоосвіт».
3.3. Птахи, що приймають участь у Програмі, мають залишатися з власником до тих пір, поки не буде знайдено птахові місце тимчасового піклування або постійного опікуна у випадку якщо це не є надзвичайною ситуацією.
3.4. Птахами з особливими потребами вважаються птахи, які мають фізичні вади і потребують спеціального поводження та підтримки, а також птахи, які мають хронічні поведінкові проблеми чи розлади або інші умови, що обмежують птахів в діяльності чи здатності повноцінно жити без допомоги людини. До цієї категорії належать птахи з контрольованими, неінфекційними захворюваннями (наприклад, діабет, рухові розлади, судоми і т.ін.).
3.5. Такі птахи починають брати участь у Програмі з моменту отримання ВГО «Зоосвіт» отримання від власника відмови від права власності на птаха на користь ВГО «Зоосвіт», а також внесення власником благодійного безповоротного внеску за розгляд його заяви у розмірі 1000 гривень.
3.6. Якщо птах хворіє на будь-яке інфекційне захворювання - рішення щодо такого птаха приймається після обговорення конкретної ситуації з власником, ветеринарним лікарем, а також кандидатами на тимчасове піклування та постійну опіку над птахом. Керівник Програми повідомить власника про прийняте рішення.
3.7. Особистий візит до власника повинен бути обговорений та запланований власником і керівником ВГО «Зоосвіт». Під час візиту в обов’язковому порядку повинні бути обговорені особливі потреби такого птаха та будь-які вимоги щодо належної підтримки здоров’я, догляду та лікування птаха.
3.8. Слід зауважити, що керівник ВГО «Зоосвіт» має право на свій розсуд відхилити будь-яку заявку на участь у програмі.
3.9. Підставами для відмови можуть бути, але не обмежуються ними:
- Хвороба птаха (рішення може бути переглянуте після відповідного лікування хвороби);
- Екстремальні проблеми з поведінкою птаха;
- Важкі фізичні порушення;
- Будь-які інші проблеми зі здоров’ям.
4. Місця тимчасового утримання птахів
4.1. Усі місця для тимчасового утримання птахів повинні бути затверджені відповідальною особою ВГО «Зоосвіт». Подання на затвердження керівникові ВГО «Зоосвіт» може бути подане виключно після візиту представника ВГО «Зоосвіт» і огляду місця для тимчасового утримання птахів.
4.2. Не члени ВГО «Зоосвіт» не мають права на тимчасовий прийом птахів.
4.3. У важких випадках або надзвичайних ситуаціях, при наявності вільного місця, заздалегідь затвердженого і такого, що вважається прийнятним для тимчасового утримання птаха, птах може бути якомога швидше переданий в таке місце. Усі вищевказані умови щодо ветеринарного огляду та відмови власника від птаха повинні бути реалізовані до передачі птаха в місце тимчасового утримання.
4.4. При прийнятті будь-якого рішення, враховується в першу чергу інтерес птаха. Приорітетом є найкращі умови для його утримання.
4.5. Приймаючи будь-яке рішення щодо розміщення птаха в місці тимчасового утримання, або щодо опіки, відповідальна особа ВГО «Зоосвіт» повинна розглянути наявні місця утримання птахів, які перебувають в обробці, з найкращими умовами проживання і догляду, а також з можливістю максимально комфортно і швидко адаптуватися птахові до нових умов проживання.
4.6. Власник, перед тим як передати птаха, в обов’язковому порядку повинен подати керівнику ВГО «Зоосвіт» заяву про відмову від птаха, а також внести благодійний безповоротний внесок за розгляд його заяви у розмірі 1000 гривень.
4.7. Птахи розміщуються у місцях тимчасового утримання, які якнайкраще обладнані та взмозі задовольнити індивідуальні потреби кожного птаха.
4.8. Фактори, які впливають на розміщення в тому чи іншому місці (але не обмежуються ними), наступні:
- Вид і стан птаха прийнятний для прийомної родини;
- Наявність у прийомної сім’ї досвіду утримання конкретного виду птаха;
- Кількість птахів, які перебувають на утриманні у прийомної родини;
- Наявність достатнього простору для безпеки та комфорту птаха;
- Можливість карантинування птаха.
4.9. Під час влаштування птаха на нове місце тимчасового утримання, відповідальна особа ВГО «Зоосвіт» за попередньою домовленістю, у розумних межах та на заздалегідь обумовлений час буде доступна для надання консультаційної допомоги прийомній сім'ї.
4.10. Особа, що прийняла на себе зобов’язання з утримання птаха на тимчасовій основі, за запитом керівника ВГО «Зоосвіт», надає фото та відеозвіт щодо стану птаха та його адаптації на новому місці.
4.11. Особа, що прийняла на себе зобов’язання з утримання птаха на тимчасовій основі, несе відповідальність за утримання та догляд за птахом, доки птахові не буде знайдено постійного опікуна.
4.12. При необхідності відповідальна особа ВГО «Зоосвіт», за попередньою домовленістю з такою особою, може проводити подальші візити у будь-який час протягом періоду перебування птаха на тимчасовому утриманні.
4.13. У будь-який час, після прийому на утримання птаха, особа, що прийняла на себе зобов’язання з утримання птаха на тимчасовій основі, може звернутися до керівника ВГО «Зоосвіт» з проханням щодо пошуку іншої родини для тимчасового утримання птаха.
4.14. Відповідальна особа ВГО «Зоосвіт» реагує на це прохання якомога швидше. Птах залишається у відповідальної особи, що прийняла на себе зобов’язання з утримання птаха на тимчасовій основі, до тих пір, поки не буде знайдено іншу особу, яка візьме на себе такі зобов’язання.
4.15. У випадку якщо виникнуть підозри щодо невідповідних умов утримання птаха на тимчасовій основі, відповідальна особа ВГО «Зоосвіт» може вжити відповідних заходів з метою вилучення птаха від такої особи та передати птаха до іншої родини на тимчасове утримання.
4.16. Особа, яка прийняла на себе зобов’язання з утримання птаха на тимчасовій основі, може звернутися до керівника ВГО «Зоосвіт» з заявою щодо взяття під опіку птаха, який перебуває під її доглядом.
4.17. При прийнятті будь-якого рішення, враховується в першу чергу інтерес птаха. Приорітетом є найкращі умови для його утримання.
4.18. Утримання птаха на тимчасовій основі не гарантує особі, що взяла на себе зобов’язання з тимчасового утримання птаха, передачу цього птаха їй як опікуну на постійній основі.
4.19. Якщо у випадку надзвичайної ситуації, на момент звернення власника у ВГО «Зоосвіт», немає вільного місця для тимчасового утримання птаха, відповідальна особа ВГО «Зоосвіт» надасть власникові птаха інформацію щодо інших можливих варіантів розміщення птаха.
5. Допуск до участі в Програмі. Члени та не члени ВГО «Зоосвіт».
5.1. Особи, які бажають прийняти птаха як на тимчасовій, так і на постійній основі за цією Програмою, повинні бути віком не менше 21 року.
5.2. Для прийняття птаха необхідно дотримуватися наступних вимог:
- Подача керівнику ВГО «Зоосвіт» заповненої та підписаної заяви про тимчасове піклування про птаха або заяви про взяття птаха під опіку;
- Внесення благодійного безповоротного внеску за розгляд заяви;
- У випадку якщо заява не одна, внесок повинен бути за кожного птаха;
- Наявність заповненої та підписаної заяви про відмову від птаха;
- Якщо мова йде про групу птахів, то заява може бути одна на групу (така заява може бути подана тільки після обговорення конкретної ситуації з керівником ВГО «Зоосвіт»).
5.3. Особи, що не є членами ВГО «Зоосвіт», мають здійснити додатковий благодійний безповоротний внесок, визначений правлінням ВГО «Зоосвіт» при прийнятті птаха.
5.4. Для осіб, що не є членами ВГО «Зоосвіт», птахи можуть бути доступними для взяття під опіку тільки після того як їх заява знаходиться на обробці не менш як 30 днів.
5.5. Візит до потенційного кандидата повинна здійснити відповідальна особа ВГО «Зоосвіт» та визначити, чи може даний кандидат в повній мірі задовольнити житлові потреби птаха.
5.6. Якщо на одного птаха подано декілька заявок, то такі заявки будуть розглянуті щонайменше трьома членами правління, включаючи керівника ВГО «Зоосвіт». Приорітетом є найкращі умови для утримання птаха. Усім заявникам буде повідомлено про рішення правління. Вибраному кандидату буде повідомлено додатково щодо вибору його кандидатури на взяття птаха під опіку.
5.7. Заявки кандидатів на взяття птаха під опіку зберігатимуться у ВГО «Зоосвіт» впродовж шести місяців з дати подання або до прийняття іншого птаха, залежно від того що відбудеться раніше.
5.8. Грошові внески за подання заявки на участь у Програмі визначається правлінням. Внески за заявки поверненню не підлягають.
5.9. Усі внески та пожертви в рамках цієї Програми будуть використані на розвиток і розширення можливостей цієї Програми.
5.10. Також з внесків та пожертв, залежно від ситуації, можлива компенсація витрат на пошук нової сім’ї для птаха (наприклад, ветеринарні рахунки, продукти харчування, іграшки, клітки). Також ці внески можуть бути використані на навчальні програми ВГО «Зоосвіт».
5.11. Слід зауважити, що за особливих обставин керівник ВГО «Зоосвіт» має право на свій розсуд звільнити кандидата від будь-яких фінансових внесків.
Ці умови програми та процедура пошуку нової сім’ї для птаха затверджені правлінням ВГО «Зоосвіт» на черговому зібранні засідання правління 01.07.2020 року і діють з цієї дати.
Затверджено на засіданні Правління ВГО «ЗООСВІТ»
01 липня 2020 року